han-yvonne-zuidafrika.reismee.nl

5 mei Durban

Vandaag op weg naar Durban. Een grote stad in de zuidelijke provincie Kwazulu Natal. Onderweg een paar stops, waaronder een stop bij een supersparwinkel. Hier werd van ons verwacht dat we onze lunch gingen kopen, om later in een botanische tuin te gaan picknicken! Een leuk idee, zeker omdat nu t zonnetje lekker scheen en dat er best veel te zien was qua verschillende boom en plantsoorten. Mooie bloemen en verschillende vogels gezien. Na 1 uur weer verder naar ons hotel. Dat was schrikken! We dachten eerst de gids maakt een grapje. T eerste wat we zagen , afgebroken huizen en half overeind staande muren. T hotel bleek er achter te staan. De voorkant is een oude muur uit de victoriaanse tijd. Een zogenoemde facade! De rest van t pand is opnieuw op gebouwd, maar lijkt wel een fabriekshal. Erg kil en sober, met donkere muren om depressief van te worden. Gelukkig blijven we hier maar 1 nacht. Op zich is alles wel heel netjes maar niet gezellig. Maar goed we zijn direct deze middag naar t strand gelopen, en hebben daar wat gewandeld, en op de pier wat gedronken tot t tijd was om te eten. Peter had een heel gezellig restaurant ontdekt dat gemaakt was in een groot roestig schip, t bleek nagemaakt maar leek heel echt! In dit restaurant was een bassin, heel hoog waar haaien en andere zeevissen in zwommen. Daar had je zicht op tijdens t eten. Erg leuk!