han-yvonne-zuidafrika.reismee.nl

7 mei Drakensbergen

Vandaag hebben we Dakar gereden! (grapje) We zijn met 6 gesloten jeeps naar Lesotho geweest. Lesotho is een koninkrijk dat omsloten ligt door Zuid Afrika. Eerst reden we over gewone asfaltwegen en later ging dit over in zandpaden met enorme kuilen en stenen. Je werd compleet door elkaar geschud en we mochten stof happen. Ondanks de slechte weg was het een heel mooie rit door t Drakensberg gebied. We hebben ook wel vreselijk gelachen omdat we zo door elkaar geschud werden en dat probeerden te filmen! Mooie landschappen heel afwisselend, met rotsen, graslanden, struiken, beekjes, watervallen en sneeuw op de toppen van de bergen. De grenspost van Zuid Afrika lag op bijna 2000 meter hoogte. Hierna volgde een stuk niemandsland van 8 km.. Deze weg was nog slechter en steiler dan hiervoor. Waarna we de grens van Lesotho overgingen. Deze lag op een hoogte van bijna 2900 meter. De hoogste grenspost die wij ooit zijn over gegaan! We hebben deze vakantie heel wat stempels in ons paspoort verzameld. Op de hoogvlakte van dit berggebied was een dorpje met wat herders en met vrouwen die voor hen zorgden. Ze maakten wat leuke muziek op zelfgemaakte instrumenten en zongen wat. We mochten eigen gebakken brood proeven, t was nog warm! Erg lekker! En we hebben t hutje van binnen bekeken waar deze mensen in wonen, Op de berg was ook de hoogste pub van Afrika, waar we hebben geluncht. Jawel, we kregen lasagne, echt Afrikaans!;-) Maar t was erg lekker. Je had daar ook een schitterend uitzicht. Op een bepaald punt kon je een stuk van de weg zien die we hadden gereden. T was een mooie maar zeer vermoeiende dag. Morgen hebben we “vrij” en gaan we heerlijk een Hot stone massage en pedicure behandeling doen in de Wellness op 't hotelcomplex. Dat hebben we wel verdiend vinden wij :-). Verder kun je hier wandelen, mountainbiken, tennissen, bowls spelen etc.